3 Kluczowe rady dla naszej urody
3R dla produktów kosmetycznych
Kiedy pewnego ranka nakładałam makijaż, przyszło mi do głowy, że prawdopodobnie przez lata wyrzuciłam do śmieci dziesiątki tubek z tuszem do rzęs, nie wspominając już o wszystkich innych opakowaniach, które towarzyszyły mojej rutynie urody. Te puste butelki i słoiki składają się na 10,2 miliona ton odpadów, które według Statistics Canada w 2016 roku wytworzył sektor mieszkaniowy. A z opakowań, które poddałam recyklingowi, wiele z nich mogło skończyć się na 3,2 miliona ton, które w tym roku trafiły na wysypisko. (Dowiedz się więcej o ile Kanadyjczycy marnują każdego roku.)
Liczby nie są dobre, a to smutny fakt, że Kanada poddaje recyklingowi tylko dziewięć procent naszych tworzyw sztucznych. Zawsze dokładałem wszelkich starań, aby zredukowaćale nie wzięłam pod uwagę wpływu moich produktów kosmetycznych. Oto trzy sposoby na uczynienie twojego systemu piękności bardziej przyjaznym dla ziemi.
Zrównoważone opakowania
Przemysł kosmetyczny słynie z używania atrakcyjnych opakowań w celu przyciągnięcia klientów - jest to sztuczka marketingowa, która nie zawsze przekłada się na bycie przyjaznym dla środowiska (patrzymy na Ciebie, plastik jednorazowego użytku). W 2020 r. nic nie jest piękniejsze niż trzy R. Zmniejszaj, używaj ponownie i poddawaj recyklingowi istotną część swojej rutyny urody, wybierając produkty z materiałów z recyklingu lub w opakowaniach wielokrotnego użytku, nadających się do ponownego napełnienia lub recyklingu. W tym ostatnim przypadku sprawdź oficjalne wytyczne dotyczące recyklingu w Twojej gminie, aby upewnić się, że Twoje opakowanie jest zatwierdzone jako niebieski pojemnik. Na przykład miasto Toronto, w którym mieszkam, nie prowadzi recyklingu czarnych tworzyw sztucznych (wszystkie informacje na temat recyklingu można znaleźć w aplikacji TOwaste w Toronto).
Aby ograniczyć produkcję nowych tworzyw sztucznych, niektóre marki kosmetyczne produkują butelki z post-konsumenckiego tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. Inne współpracują z takimi organizacjami jak TerraCycle w zakresie zbiórki trudnych do recyklingu materiałów. W 2018 roku L'Occitane uruchomiło swój program recyklingu, w ramach którego uczestniczące w nim butiki zbierają i przetwarzają zużyte opakowania kosmetyczne, pielęgnacyjne i do pielęgnacji włosów dowolnej marki. Firma Clarins dodała niedawno do wszystkich swoich liczników w Hudson's Bay pudełka do zbiórki zużytych opakowań. Burt's Bees, w międzyczasie, oferuje z góry opłacone etykiety wysyłkowe na swoje zużyte produkty, które mają być wysyłane bezpośrednio do TerraCycle.
Inni przyjęli gospodarkę obiegową, w której firmy odbierają swoje produkty po użyciu do ponownego wykorzystania lub recyklingu (pomyślmy o szklanych szklanych butelkach na mleko ze starej szkoły). M.A.C., na przykład, nagradza klientów darmowymi produktami, gdy zwracają swoje podstawowe opakowania, takie jak butelki z podkładem i szminki, do programu Back-to-M.A.C. Jak to zrobić dla lepszego piękna i korzyści?
Gdy marki wykonują swoją rolę za pomocą przyjaznych dla środowiska opakowań, od Ciebie zależy, czy zostaną one odpowiednio zutylizowane. Weźmy na przykład Kaia Naturals's The Vitamin Cleanse. Te całkowicie naturalne chusteczki są w pełni kompostowalne, ale jeśli zostaną wyrzucone do śmieci lub spłukane do kanalizacji, nie dojdzie do ich biologicznej degradacji. "Jeśli ludzie nie wiedzą, jak radzić sobie z produktem końcowym, to tak naprawdę nie osiągnie on celu", mówi założycielka Kaia, Mary Futher. "Producent może zrobić tylko tyle. Musisz zrobić resztę."
Czyste składniki
Niektóre składniki stosowane w produktach higieny osobistej, takie jak konserwanty i substancje zapachowe, wiążą się z wieloma negatywnymi problemami zdrowotnymi, od kontaktowego zapalenia skóry po problemy z płodnością. Canadian Cancer Society donosi, że ftalany, znajdujące się w niektórych lakierach i perfumach do paznokci, są badane pod kątem ich potencjalnego związku z rakiem. To ryzyko doprowadziło do zielonego ruchu piękności i popytu na bardziej naturalne produkty, które zawierają składniki, które są łatwe do rozpoznania, zazwyczaj w postaci organicznych roślin, takich jak aloes, masło shea i olej kokosowy.
Chociaż zakup produktów ekologicznych był kosztowny w jednym czasie, nie musi kosztować ramienia i nogi, ponieważ większy popyt konsumentów na naturalne alternatywy dał markom zachętę do znalezienia sposobów na obniżenie cen. "Naszym celem było zapewnienie kobietom dostępnego, organicznego asortymentu kosmetyków, które z łatwością mogą codziennie kupować i używać" - mówi Anne Requier, inżynierka laboratorium pielęgnacji skóry w Garnier International, która niedawno wprowadziła do Kanady certyfikowaną gamę Bio.
W Herbal Essences, Kew, Royal Botanic Gardens weryfikuje w Wielkiej Brytanii skuteczność składników botanicznych marki, takich jak aloes. "Ponieważ posiadają one największą na świecie kolekcję roślin, mogą wrócić i uzyskać standard" - mówi Rachel Zipperian, główny naukowiec w firmie Herbal Essences. "Oni wiedzą dokładnie co Aloes i są w stanie potwierdzić, że aloes, którego używamy, jest bogaty w polisacharydy [antyoksydacyjne]".
Dla niektórych, przyszłość leży w czyste pięknotermin używany do opisu produktów, które zawierają składniki syntetyczne, naśladujące składniki naturalne, ale mogą być również bardziej stabilne, zrównoważone, a nawet czyste, ponieważ proces ten eliminuje potencjalne zanieczyszczenia toksynami, pestycydami i metalami ciężkimi. Jednym z takich przykładów jest skwalen, który tradycyjnie zbierany był z wątroby i oliwek rekina w celu zwiększenia nawilżenia skóry. Kalifornijska marka Biossance przyjmuje inne podejście dzięki firmie macierzystej Amyris, która opracowała bioinżynierię stabilnego skwalenu na bazie roślin z wykorzystaniem sfermentowanej trzciny cukrowej z Brazylii, rośliny, która wymaga mniej zasobów niż oliwki. (Sprawdźcie najlepsze mini czyste produkty kosmetyczne do jazdy próbnej).
Jeśli chodzi o zrozumienie tego, co dzieje się w twoim ciele, ciężar spoczywa ostatecznie na tobie. Zgodnie z wytycznymi Health Canada, etykietowanie składników kosmetyków jest ważne, ponieważ "pomaga Kanadyjczykom podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące stosowanych przez nich kosmetyków, ponieważ są w stanie łatwo zidentyfikować składniki, na które mogą być wrażliwi". Czytanie etykiety brzmi wystarczająco prosto, ale czy jest to coś, co większość z nas robi? Według prezydent Biossance, Catherine Gore, odpowiedź brzmi nie. "To nie jest takie jasne, że musisz", mówi.
Istnieją zasoby, które edukują nas w zakresie składników produktów, takie jak Clean at Sephora i Environmental Working Group, ale czasami to bogactwo informacji może prowadzić do nieporozumień. Aby pomóc przebić się przez ten hałas, Gore i jej zespół w Biossance uruchomili The Clean Academy, serię filmów wideo na YouTube, których gospodarzem jest ekspert Queer Eye Grooming Jonathan Van Ness. Ich misją jest zaoferowanie prawdziwych odpowiedzi na tematy, które najbardziej mylą nas przy ladzie piękności. "Trudność polega na tym, że jest wiele informacji, a czasami może być ich wiele do wchłonięcia", wyjaśnia Gore. "Jest to również dość skomplikowane, jeśli chodzi o niektóre odpowiedzi. Chcieliśmy zaoferować platformę, która pomoże to zrobić w zabawny i rozrywkowy sposób."
Formuły wolne od okrucieństwa
Kochankowie zwierząt, radujcie się! Bycie wolnym od okrucieństwa jest w końcu fajne. I mamy The Body Shop, by za to podziękować. W 1989 roku, była to pierwsza globalna firma kosmetyczna, która lobbowała na rzecz zakończenia testów na zwierzętach. Dziś do firmy dołączyło wiele innych, w tym gigantyczny makijaż CoverGirl, który w 2018 r. stał się wolny od okrucieństwa. "Słuchając naszych konsumentów, rozpoczęliśmy tę podróż z CoverGirl, aby zademonstrować nasze zaangażowanie w to zagadnienie poprzez osiągnięcie tak ambitnej certyfikacji na skalę", powiedział Camillo Pane, były dyrektor generalny spółki matki CoverGirl, Coty. Ogólnie rzecz biorąc, wolne od okrucieństwa oznaczenie oznacza, że produkt został opracowany bez żadnych testów na zwierzętach, podczas gdy wegańskie oznacza, że produkt nie zawiera żadnych składników pochodzenia zwierzęcego.
Aby dowiedzieć się, gdzie znajdują się Twoje ulubione marki, ważne jest przeprowadzenie badań, ponieważ skład produktu nie zawsze jest przejrzysty, a testy na zwierzętach mogą być przeprowadzane na poziomie składników. Leaping Bunny jest organizacją, która sprawdza produkty kosmetyczne pod kątem zgodności we wszystkich punktach (CoverGirl jest największą marką makijażu z pieczęcią Leaping Bunny's). Jej aplikacja Cruelty-Free App sprawia, że łatwo jest ją sprawdzić w podróży.
Zobacz
Mezoterapia bezigłowa: Innowacyjne rozwiązanie...
Mezoterapia bezigłowa to nowoczesna i mniej inwazyjna metoda pielęgnacji skóry, która zdobywa...
Likier – czym jest? Jakie są charakterystyczne...
Likier jest rodzajem gęstej i słodkiej wódki. To jednak względne określenie. W krajach...
Czym są feminizowane nasiona konopi?
Najbardziej poszukiwane feminizowane nasiona konopi to te, które zostały poddane feminizacji...
Komentarze (0)