Polecamy

Jakich premier nie można przegapić w kinie w 2021?

Bezpieczne zakupy i płacenie przez Internet

Technologia

Technologie, które wpływają na projektowanie

XXI wiek to wiek zaawansowanych technologii i dojrzałego kapitalizmu. Możesz być rozczarowany, jeśli uważasz, że szczupła konsumpcja opanowała świat, a ludzie rezygnują z kupowania nowych produktów. Każdego dnia na rynku pojawiają się kolejne produkty i marki, a o uwagę potencjalnych klientów jest coraz trudniej.

Aby stworzyć produkt, który będzie bardziej ergonomiczny i atrakcyjniejszy od konkurencji, a także aby stał się bardziej rozpoznawalny dla potencjalnych nabywców i pomógł im zrozumieć przekaz handlowy, marki potrzebują projektantów i designerów. A dokładniej - wielu utalentowanych projektantów i specjalistów od designu. W tym artykule zbadamy, jak zaawansowane technologie wpływają na rynek designu i jak wpłynęły na zapotrzebowanie na design.

Technologia AR w obsłudze klienta

W 2020 roku firmy będą nadal migrować na rynki internetowe. Globalny blockchain sprawił, że proces ten stał się jeszcze bardziej intensywny. Marki starają się teraz zastąpić tradycyjne doświadczenia zakupowe offline zaawansowanymi narzędziami zakupowymi online.

Przymierzalnie online nie są nową koncepcją. Niektóre sklepy internetowe zaczęły oferować tę usługę już na początku XXI wieku. Narzędzie to pozwalało użytkownikom na nałożenie zdjęcia produktu na swój wizerunek. Technologia poszła do przodu na tyle, że ten pomysł jest możliwy do zrealizowania dwadzieścia lat później. Filtry AR pozwalają użytkownikom zobaczyć siebie w trójwymiarowym modelu sukienki. Użytkownicy mogą również wypróbować maski AR przed zakupem kosmetyków, aby dokonać najlepszego wyboru.

Projektanci nie muszą być ekspertami od AR w 2020 roku. Spar AR Studio dla Instagrama, Facebooka, Apple's ARKIT 3 i Amazon Sumerian pozwalają na tworzenie trójwymiarowych modeli rozpoznawania ciała w ciągu kilku godzin. Innym popularnym sposobem wykorzystania zaawansowanej technologii jest tworzenie obiektów 3D, które są "zainstalowane" w realnej przestrzeni i mogą być widziane przez innych za pomocą specjalnych aplikacji (świetnym przykładem jest Ikea).

Projekty UX uwzględniające interfejsy głosowe i śledzenie ruchów dłoni

W 2020 roku będzie większe zapotrzebowanie na projekty oparte na VR. Dotyczy to klasycznych gier i projektów, ale także interaktywnych form VR, które umożliwiają śledzenie gestów.

Gogle VR prawdopodobnie pozwolą na śledzenie gestów rąk, a także ruchów nóg bez konieczności stosowania joysticków. Pierwszym headsetem oferującym śledzenie ruchów rąk jest Oculus Quest, który został opracowany przez Facebooka. Nowe konsole od Microsoftu i Sony będą również zawierać natywne gogle AR. Oznacza to, że projektanci będą mogli tworzyć projekty VR za pomocą palców, a marki wkrótce będą wymagać projektów UX i UI wykorzystujących śledzenie gestów.

Projektanci UX mają więcej dobrych wiadomości: aplikacje sterowane głosem są bardzo poszukiwane. Jesteśmy zaznajomieni z Siri, Google Assistant i Amazon Alexa. Funkcje sterowania głosem, oparte na API i tworzone na zamówienie, zostaną w tym roku zintegrowane z interfejsami wielu aplikacji. Czy projektanci są gotowi na połączenie interfejsów audio i wizualnych? Wszystko okaże się podczas tegorocznych targów CES!

Projektowanie AI dla większej wydajności

Według niektórych, postęp zawdzięczamy w dużej mierze leniwym ludziom. Projekty oparte na AI mogą być błogosławieństwem dla jednych, ale przekleństwem dla innych.

Czym jest projektowanie oparte na AI? Jest to technologia, która tworzy projekty w oparciu o uczenie maszynowe (AI), czyli system, który może się doskonalić na podstawie swoich doświadczeń. Strona internetowa, która generuje obrazy z ludzkich twarzy przy użyciu tysięcy zdjęć (Nvidia), oraz boty, które generują opisy zdjęć i obrazów umieszczanych w Internecie przez użytkowników (CaptionBot i DrawingBot, stworzone przez Microsoft).

Wykorzystanie sieci neuronowych w projektowaniu nie musi być skomplikowane. Przykładem tego jest serwis Facebook News. Pokazuje on użytkownikom treści na podstawie ich wcześniejszych zachowań i preferencji. Jest to świetny przykład tego, jak AI może działać na poziomie projektowania UX/interfejsu użytkownika.

Sztuczna inteligencja może sprawić, że zawód projektanta stanie się przestarzały. Ten scenariusz jest jednak mało prawdopodobny. Pewne jest, że mechaniczna praca projektantów zostanie zredukowana, a projektowanie dla dużych zbiorów danych osiągnie nowy poziom. Dowiedz się więcej na temat projektowania produktów na stronie https://projektowanieproduktu.pl/

Sztuczna inteligencja

Grafika 3D w aplikacjach, a rozwój skeuomorfizmu

Od zarania XXI wieku grafika 3D stała się częścią naszego codziennego życia. Ta dziedzina projektowania cieszy się dziś dużym zainteresowaniem.

Wynika to z faktu, że marki chcą, aby klienci robiąc zakupy online czuli się jak w fizycznym sklepie. Stale rosnąca wydajność urządzeń mobilnych i szybkość mobilnego internetu to dwa powody, dla których projektowanie 3D jest szeroko przyjęte (zarówno na poziomie interfejsu tradycyjnego, jak i indywidualnego).

Gdzie będzie można zobaczyć grafikę 3D w 2020 roku? Przede wszystkim w interfejsach mobilnych (mikrografikach). Aplikacje oparte na chmurze umożliwiają internautom interakcję z dynamicznymi obiektami 3D o dowolnej złożoności niemal bez zużywania zasobów ich telefonów komórkowych. Należą do nich animowane menu 3D, trójwymiarowe modele towarów oraz interfejsy wykorzystujące technologię czujników urządzeń żyroskopowych.

Skeuomorfizm doczekał się odrodzenia w projektowaniu ze względu na popularność grafiki 3D. Skeuomorfizm, znany również jako neumorfizm, to odtwarzanie rzeczywistych obiektów za pomocą alternatywnych tekstur w środowisku cyfrowym.

Podsumowanie

Dwa słowa mogą podsumować trendy w projektowaniu w 2022 roku, na które wpłynęła technologia: automatyzacja i personalizacja. Postęp technologiczny w naturalny sposób prowadzi do zmian w narzędziach i formach projektowania. Globalna migracja firm do Internetu tworzy zapotrzebowanie na specjalistów zarówno w zakresie klasycznej grafiki 3D, jak i modelowania 3D na potrzeby AR czy VR.

Czego możemy się spodziewać? Choć roboty (AI), nie zastąpią projektantów, to sztuczna inteligencja pozwoli na obniżenie kosztów produkcji i projektowanie oparte na danych. Przełoży się to na lepsze doświadczenia użytkowników, co jest dobrą wiadomością dla branży.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Zobacz

Praca w świecie IT - co jest wymagane?

Niezależnie od tego, czy szukasz nowej pracy, czy próbujesz dowiedzieć się, czy masz to, czego...

Produkcja elementów drewnianych w różnych...

Globalna firma o nazwie Global Sticks od dziewięciu lat produkuje drewniane patyczki w Chinach i...

Jakich premier nie można przegapić w kinie w...

Przygotowaliśmy listę dla tych, którzy tak jak my, już wstali, są gotowi i nie mogą się...